Ένα High-Tech Σχολείο Με “Έξυπνες Συσκευές”
Συμμετοχή στο 14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας με το έργο :” Ένα high-tech σχολείο με “έξυπνες συσκευές” “
Το έργο αποτελείται από αφίσα-μακέτα, πίστα και τρεις ρομποτικές διατάξεις :
- Αυτόνομο σχολικό λεωφορείο

- Αυτόνομη πύλη

- Έξυπνος κάδος σκουπιδιών

Στην πίστα έχει σχεδιαστεί , με μαύρη γραμμή, η διαδρομή που διανύει το αυτόνομο σχολικό λεωφορείο. Η διαδρομή περνάει από συγκεκριμένες στάσεις από όπου επιβιβάζει ή αποβιβάζει τους μαθητές και έπειτα περνά μέσα από την αυλή του σχολείου. Η είσοδος στον σχολικό χώρο γίνεται αφού η αυτόνομη πύλη ανοίξει όταν αντιληφθεί με ειδικό αισθητήρα απόστασης το λεωφορείο.
Στον χώρο του σχολείου βρίσκεται και ο έξυπνος κάδος ,το καπάκι του οποίου ανοίγει όταν αντιληφθεί ο ειδικός αισθητήρας απόστασης ότι έχουμε πλησιάσει το χέρι μας θέλοντας να αφήσουμε σκουπίδια. Μόνο όταν απομακρυνθεί το χέρι μας θα κλείσει ο κάδος.
Το αυτόνομο λεωφορείο κινείται ακολουθώντας την μαύρη γραμμή με τον αισθητήρα Line tracking και αν βρεθεί κάποιο εμπόδιο μπροστά του, το αντιλαμβάνεται με τον αισθητήρα απόστασης, εκπέμπει χαρακτηριστικό ήχο και σταματάει την πορεία του. Τις στάσεις της διαδρομής τις εντοπίζει με έναν δεύτερο αισθητήρα Line tracking.
Ο προγραμματισμός υλοποιήθηκε στο Online γραφικό περιβάλλον προγραμματισμού του micro:bit , Makecode. Για την κατασκευή των παραπάνω ρομποτικών διατάξεων αξιοποιήθηκαν τα ρομποτικά kit Nezha Inventor Kit με τον μικροελενκτή micro:bit. Ο προγραμματισμός υλοποιήθηκε στο Online γραφικό περιβάλλον προγραμματισμού του micro:bit , Makecode.

Οι μαθητές των τμημάτων Γ2 και Γ3 εργάστηκαν ομαδικά σε όλους τους τομείς που συνθέτουν αυτό το έργο.
Η εκπαιδευτικός του 2ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας Παπαγεωργιάδου Σοφία, ΠΕ86.









